Tømmepladser hvor tæt

Pladser hvor der kan tømmes uden ophold.
Besvar
Brugeravatar
0020-gertolesen
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors 29. okt 2015 06:14
Fulde navn: Lene Stensgaard og Gert Olesen
By: Sæby
Telefon 1: 20271914
Telefon 2: 31511914
Bilmærke: Fiat Ducato 250 Van 3300 kg
Camper mærke: Eura Mobil
Model: Quixta 580 FB
Årgang: 2009

Re: Tømmepladser hvor tæt

Indlæg af 0020-gertolesen »

Problemet med tømning/service på autocamperen behøver ikke en bureaukratisk løsning, men kan efter min opfattelse løses meget simpelt ved at anvende eksisterende installationer-og dem er der masser af, det kræver kun et samarbejde.

1. Jeg fornemmer, at flere medlemmer af DFAC også er Pintrip værter, og man kunne jo af den vej påvirke DCU pladserne til en tømnings/serviceordning for alle autocampere (Pintrip har mig bekendt en rabataftale med DCU).

2. Istedet for at bombardere kommunerne med omkostninger, man ikke har råd til, kunne der laves aftaler med eksisterende pladser med faciliteter, så der kunne tømmes mod at betale et mindre gebyr. Dette foregår f.eks. i Rønnerhavnen (nabo til Palmestranden) i Frederikshavn kommune, hvor havnens betalingsautomat netop er indrettet til betaling af “kun service” af autocampere.

3. I princippet bør al tømning være frit tilgængeligt og gratis, så man kun betaler for forbruget af vand gennem måler. Spildevandsafgiften opkræves nemlig via målt vandforbrug gennem vandmåleren (ihvertfald i mit kvarter), og ekstra spildevand er så i princippet gratis. Dette kunne måske forhindre ukyndige/svage sjæle i at foretage uautoriserede handlinger.

Mch Gert.
5 x

0063-bjarned
Indlæg: 34
Tilmeldt: ons 28. okt 2015 23:58
Fulde navn: Berit M. Pedersen og Bjarne Dam
By: Albertslund
Telefon 1: 40308450
Telefon 2: 25507234
Bilmærke:
Camper mærke: Adria
Model: Coral S 670 SL
Årgang: 2012

Re: Tømmepladser hvor tæt

Indlæg af 0063-bjarned »

Hej
Et gammelt ordsprog siger "man skal vælge sine kampe med omhu" Jeg tænker at DFAC skal holde sig til kampen om fejlagtig skiltning og retten til at vi i fremtiden også kan holde der hvor biler op til 3500 kg lovmæssigt må holde.

Jeg har lige set på DFAG kort over tømmestationer i Danmark, bruger man det og planlægger med fornuft så tænker jeg ikke at der skal startes en kamp om flere tømmestationer. (Er du bange for ikke at nå næste tømmestation, så kan du jo for ganske få kr. investerer i kassette nr.2)

Jeg er i øvrigt meget enig med Sørens synspunkter omkring tømmestationer og Kommunernes manglende økonomi.

Der skal herfra lyde en STOR tak til alle aktive i DFAC, der hver især yder en stor indsats for, at det gode Camper liv kan trives i lille Danmark.

Sommer hilsen
Bjarne
2 x

Brugeravatar
0377-hald
Indlæg: 1406
Tilmeldt: man 9. apr 2018 10:36
Fulde navn: Søren og Ulla Hald
By: Kongerslev
Telefon 1: 23215678
Telefon 2: 23215678
Bilmærke: Ford 2.0 170 hk aut
Camper mærke: Chausson
Model: Titanium 640
Årgang: 2020

Re: Tømmepladser hvor tæt

Indlæg af 0377-hald »

Er det den nemmeste vej at få etableret flere tømmestationer på ?

Først skal et ministerium bearbejdes, og så skal det efterfølgende bearbejde 98 kommuner, heraf mange med ondt i budgettet og modvilje mod autocampere.

Hvis vi ikke kan formå at få lov til at overbevise en kommune, en handelsstandsforening, en turistforening om at tillade parkering med autocamper, hvordan skal vi så få dem til bekoste etablering af tømmestationer ?

Hvad gør man anderledes i Tyskland og Frankrig ?
3 x
Med venlig hilsen
0377 - Søren Hald

Billede

Online
0292-skou
Indlæg: 1356
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 19:58
Fulde navn: Anita & Jørn Skou
By: Lemvig
Telefon 1: 23248860
Telefon 2: 23997360
Bilmærke: Citroen
Camper mærke: Pössl
Model: Summit 6,4
Årgang: 2017

Tømmepladser hvor tæt

Indlæg af 0292-skou »

Vi snakker tit mellem ac-folket, at der nogle steder i Dk er langt mellem tømmestederne. I DFAC har vi foreslået, at der skal være min et sted i hver kommune. I Norge har de i mange år haft et lovkrav derom. Men også der er der kommuner, som ikke følger loven.
Jeg læste følgende artikel med en anvisning på klagegangen.
Måske vi i foreningen skal arbejde hårdere med Miljøministeriet og også få indført en tilsvarende lovkrav i Dk.
https://bobilverden.no/du-kan-klage-om- ... stasjoner/
5 x
Med camper-hilsen
Anita & Jørn Skou
& vagthunden Zeus

Besvar

Tilbage til "Tømmepladser"