Nord Italien. Hvor tager vi hen ?

Besvar
Brugeravatar
0002-bay
Indlæg: 446
Tilmeldt: tirs 20. okt 2015 10:44
Fulde navn: Knud og Pia Bay
By: Haderslev
Telefon 1: --
Telefon 2: --
Bilmærke: --
Camper mærke: --
Model: --
Ã…rgang: 0

Re: Nord Italien. Hvor tager vi hen ?

Indlæg af 0002-bay »

0 x
Med camper hilsen, Knud

BilledeBilledeBilledeBillede

Brugeravatar
0002-bay
Indlæg: 446
Tilmeldt: tirs 20. okt 2015 10:44
Fulde navn: Knud og Pia Bay
By: Haderslev
Telefon 1: --
Telefon 2: --
Bilmærke: --
Camper mærke: --
Model: --
Ã…rgang: 0

Re: Nord Italien. Hvor tager vi hen ?

Indlæg af 0002-bay »

Hej

Vi har besøgt disse steder, og synes de er et besøg værd

Ved Schweiz / Italien grænse ved Lago Maggiore søen


Cannobio camperplads bynær ved flod

vin distriktet ved Barolo og Asti

Cherasco bynær camperplads

Lidt syd for Genova:

Deiva Marina, (Campingplads ved havet) og http://www.italy.dk/turisme/liguria/cin ... e-1002.htm

Toscana:
Pisa, Siena Firenze, Lucca, og den lille by Volterra (Camperplads) er også et besøg værd
0 x
Med camper hilsen, Knud

BilledeBilledeBilledeBillede

Brugeravatar
0004-hkrebs
Indlæg: 4632
Tilmeldt: tirs 27. okt 2015 15:56
Fulde navn: Henrik Krebs
By: Nakskov
Telefon 1: 40888323
Telefon 2:
Bilmærke: -
Camper mærke: -
Model: -
Ã…rgang: 0

Re: Nord Italien. Hvor tager vi hen ?

Indlæg af 0004-hkrebs »

Fortsat god tur
0 x
Camperhilsen
Henrik.

Brugeravatar
0142-hovald
Indlæg: 77
Tilmeldt: fre 8. jan 2016 14:11
Fulde navn: Renate Hovald
By: Roskilde
Telefon 1: 40507781
Telefon 2:
Bilmærke: Mercedes
Camper mærke: Hymer
Model: ML-T 580
Ã…rgang: 2015

Re: Nord Italien. Hvor tager vi hen ?

Indlæg af 0142-hovald »

Hej

Italien er en rejse værd. Til inspiration vil jeg lige henvise til min rejseberetning fra sidste år, hvor vi kørte rundt i den nordlige del af Italien: http://verden-udenfor.dk/campingrejser/index.html. Vi rejse dengang godt nok med campingvogn, men turen er lige så velegnet til autocamper.

Venlig hilsen
Renate
0 x

Brugeravatar
0149-erlingt
Indlæg: 602
Tilmeldt: tors 29. okt 2015 12:21
Fulde navn: Tove og Erling Jensen
By: Slagelse
Telefon 1: Mangler
Telefon 2: 26702784
Bilmærke: Renault Master
Camper mærke: Dethleffs
Model:
Ã…rgang: 2008

Re: Nord Italien. Hvor tager vi hen ?

Indlæg af 0149-erlingt »

Hej på tråden.
Mange tak for jeres forslag, ser ud til at være spænde muligheder, så vi har været i boghandlen og købt turen går til Toscana, Umbrien & Marche, der er kommet en ny udgave her i 2016
DSCN1374t.JPG
Vi Kan næsten ikke vente , så vi er på vej ned af vest kysten så må vi se hvor meget vi når, vi er nu ved San Marino, på vejen ned, slog vi lige et smut forbi vest siden af Garda søen (vist 5.vi var der).
SÃ¥ mange tak for jeres forslag.
Camperhilsen
Tove og Erling
TO - ER
Nr 149
0 x

Brugeravatar
0037-PELP
Administrator
Indlæg: 2731
Tilmeldt: tirs 20. okt 2015 15:48
Fulde navn: Poul Erik Lind Pedersen
By: Kolding
Telefon 1: 40223221
Telefon 2: 24753221
Bilmærke: Kia Niro Plugin Hybrid
Camper mærke: CV Fendt
Model: Bianco Selection 390FH
Ã…rgang: 2021

Re: Nord Italien. Hvor tager vi hen ?

Indlæg af 0037-PELP »

Bjarne har sagt det, så jeg vil blot supplere med lidt detaljer.

I den aller sydligste del af Toscana lige før man kører ind i Lazio ligger en lille by på toppen af en knold i landskabet. Byen hedder Pitigliano, og er virkelig et besøg værd. En gammel middelalder by som ligge klistret til klipperne og en udsigt over dalen neden for der tager vejret fra en. Der ligger en stor P-plads oven for den gamle by hvor man må holde med camperen. Der er trængsel. Og så laver de Toscanas bedste hvidvin, Bianco di Pitigliano, i byen.

Vi har flere gange boet på en lidt primitiv campingplads der tager Camping Check hele året i Castel del Piano i det centrale Toscana. Lækkert område for foden af Monte Amiata som er Toscanas højeste bjerg og er dækket med kastanje træer som passes og plejes for at man kan høste kastanjer i store mængder. Pragtfulde vandreture under kastanje træerne og en rigtig Italiensk by der ikke er overrendt af turister.

Lidt længere øst på i Umbrien ligger Gubbio som også er en middelalder by der ligger klistret til en bjergside med borg og fæstningsværker oppe på bjerget. Der ligger en rigtig god camper plads i byen med vand, strøm og tømning. Pladsen er etableret af den lokale camper klub som har til huse lige ved siden af. Den bærer i den grad præg af at være lavet af folk der ved hvordan sådan noget skal laves, og jeg mener vi gav hele £6,00 for en overnatning. Strøm betales ved siden af.

Og så er der selvfølgelig alle turist magneterne, men dem finder I jo nok selv, og hvis I er som os, så flygter I hurtigt ud til disse små, nærmest ukendte guldgruber igen. Der er masser af dem rundt omkring.
1 x
Med venlig hilsen
0037 Poul Erik Pedersen

Billede

Brugeravatar
0033-ufbc
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors 29. okt 2015 13:55
Fulde navn: Bjarne Christensen
By: Give
Telefon 1: 30646259
Telefon 2:
Bilmærke: Fiat Ducato 2,3 130 hk.
Camper mærke: Hymer
Model: B578
Ã…rgang: 2012

Re: Nord Italien. Hvor tager vi hen ?

Indlæg af 0033-ufbc »

Hej Tove og Erling
Toscana må være svaret på jeres ønsker, naturen er simpelthen pragtfuld, der er mange vingårde og gamle historiske byer heriblandt Siena, som er en af Europas smukkeste middelalderbyer, men også rigtig mange andre og er I til god vin så er Chianti Classico området central placeret i Toscana.
Lige nord for Toscana er der også meget interessant at opleve, lidt nord for Lucca er der flotte grotter blandt andet Grotta del Vento, Lucca er også en spændende by, ja man kan blive ved.
Kysten fra Pisa og syd på er også et godt sted at besøge og nu I nævner vestkysten kontra østkysten, så er Italien jo ikke ret bred, eksempelvis er der under 211 km. fra Rom til Pescara som ligger ved Adriaterhavet, så en rundtur hvor man tager vest kysten ned og øst kysten op, eller omvendt er absolut en mulighed hvis man vil se lidt forskelligt.
Jeg har besøgt Toscana før men blev slet ikke færdig med det område, så lige nu er jeg i gang med at planlægge en forårs tur derned, jeg påtænker at køre direkte ned til Toscana området, køre rundt i området en uges tid og så køre tværs over landet til Adriaterhavet og følge kysten nordpå, hjemturen overvejer jeg endnu men måske Slovenien, Ungarn, Slovakiet, Tjekkiet og så Tyskland.
Uanset hvad I vælger vil jeg ønske jer en god tur, vælger I Toscana er jeg sikker på I bliver begejstret, men pas på det er vanedannende.
Med camper hilsen
Bjarne
0 x

Brugeravatar
0149-erlingt
Indlæg: 602
Tilmeldt: tors 29. okt 2015 12:21
Fulde navn: Tove og Erling Jensen
By: Slagelse
Telefon 1: Mangler
Telefon 2: 26702784
Bilmærke: Renault Master
Camper mærke: Dethleffs
Model:
Ã…rgang: 2008

Nord Italien. Hvor tager vi hen ?

Indlæg af 0149-erlingt »

Hej alle med Italiens erfaringer!
Hvor tager vi hen i Nord Italien?
Vi påtænker en 3 ugers ferie.
Garda søen og området omkring Venedig, har vi besøgt flere gange.
Er der nogen, der kan anbefale noget syd for Garda søen / Venedig og ned til på højde med Rom?
Er det øst - eller vestkysten, der er mest at se f.eks. landskaber, bygningsværker og gamle byer !
(museer har ikke rigtig den store interesse) ?
På forhånd tak!
Mvh.
Tove og Erling Jensen
0 x

Besvar

Tilbage til "Italien"