Søg efter indlæg i FritForum

Her kan du finde hjælp til diverse funktioner i FritForum - alt fra "Hvordan kommer jeg ind til FritForum?" til hjælp til søgefunktioner og meget andet.
Besvar
admin
Administrator
Indlæg: 236
Tilmeldt: man 19. okt 2015 13:01
Fulde navn:
By:
Telefon 1:
Telefon 2:
Bilmærke:
Camper mærke:
Model:
Ã…rgang: 0

Søg efter indlæg i FritForum

Indlæg af admin »

Ja, hvordan gør man nu det. Forestil dig, at motorlampen i din bil pludselig lyser, og du får udlæst en fejlkode der fortæller dig, at der er et problem med din turbo positions sensor. Det fortæller din Fiat mekaniker dig er en dyr fejl for det er sikkert en ny turbo der skal til.
Så kommer du i tanke om, at du for et stykke tid siden, på FritForum, læste noget om nogen der havde samme fejlmelding, men hvor det viste sig at være noget helt andet og meget billigere der skulle til. Du kan bare ikke huske hvor det indlæg ligger, og du kan ikke finde det ved at bladre rundt i de forskellige fora. Så er det søgefunktionen kommer ind i billedet.

Oppe i underkanten af topbilledet (menu ikonen med de tre streger på tablet og tlf.) trykker du på "Søg"
Søg knap.png
Så får du et skærmbillede som dette. I første omgang tager vi den øverste halvdel da det for det meste kan løse dit problem.
Hele søg siden.png
Tryk evt. på billedet for at gøre det større.

Her skriver du dine søgeord ind i det første felt. Og hvad er så søgeord? Det er det du kan huske sagen drejede sig om, og som du mener stod et eller andet sted i emnet. Det behøver ikke at være titlen på emnet - bare det står et sted i emnet kan systemet finde det. I dette tilfælde kan du skrive "turbo positions sensor" - eller "turbo" - eller "sensor" - eller "position". Jo mere præcis du er, jo færre indlæg finder du som du skal kigge på for at finde den rigtige. Når du har skrevet det bladrer du bare ned i bunden af siden og trykker på "SØG". Så nem er det. Men mulighederne er forsat mange i søgefunktionen.
tekst søg.png
Du kan også indsnævre mulighederne hvis du f.eks kan huske en af dem der havde indlæg i emnet. Hvis du kan huske det var mig kan du skrive mit brugernavn - eller en del af det - i feltet "Søg efter en bestemt forfatter". Kan du huske hele mit brugernavn skriver du "0037-pelp", men kan du kun huske en del af det kan du bruge et wildcard "*" - f.eks. "0037*" eller "*-pelp".
Du kan også nøjes med at søge på et brugernavn hvis ikke du kan huske andet.
bruger søg.png
Så tager vi lige et kig på den nederste halvdel af søgesiden.

Her har du en del muligheder for at begrænse din søgning. Du behøver ikke at bruge disse muligheder, men de kan være med til at begrænse det antal søgeresultater du opnår, så det bliver nemmere for dig at finde præcis det du søger.

I det øverste felt har du mulighed for at vælge en enkelt eller flere fora du vil søge i. Så får du ikke resultater fra alle de øvrige fora. Klik på det forum du vil søge i. Hvis du vil vælge flere fora skal du holde Ctrl nede når du klikker.
Forum søg.png
Derefter kan du vælge om du også vil søge i underfora til de fora du har valgt i det øverste felt.

Så kan du vælge om du vil søge i hele indlægget eller kun overskriften eller kun emnets overskrift eller kun første indlæg i emnet.
Hvor søges.png
Til sidst kan du vælge hvordan du gerne vil se resultaterne.
Begrænsninger.png
Når du er færdig med dine valg trykker du på "SØG", og hvis ellers du både har husket og tastet rigtigt, så har du det ønskede indlæg et sted i søgeresultatet.
Tryk søg.png
Dit resultat kan se således ud:
Resultat.png
Prøv med det ovenstående eksempel, og du vil se hvor let det er
0 x

Besvar

Tilbage til "HowTo - Hvordan gør jeg?"