Flere nye tømmepladser i Danmark

Pladser hvor der kan tømmes uden ophold.
Besvar
Online
Brugeravatar
0006-jytte-lejf
Indlæg: 8307
Tilmeldt: tirs 27. okt 2015 15:58
Fulde navn: Lejf Jensen og Jytte Jakobsen
By: Værløse
Telefon 1: 20673067
Telefon 2: 41425367
Bilmærke: Fiat Ducato 2,3 JTD
Camper mærke: Bürstner
Model: Marano 640
Ã…rgang: 2007

Re: Flere nye tømmepladser i Danmark

Indlæg af 0006-jytte-lejf »

Hvordan med Sønderstrand?

Der er vist et toilet ved P-området før man kører ned på stranden. Er der fornuft i at få noget etableret her? Eller er her også toilet vogne på stranden ?

Og er der toilet vogne hele året ved Lakolk?

Mvh
Jytte
0 x

0987-Schmidt
Indlæg: 85
Tilmeldt: lør 27. aug 2022 02:00
Fulde navn: Allan Schmidt
By: Højer
Telefon 1: 61601629
Telefon 2:
Bilmærke: Fiat Ducato 130 Hk
Camper mærke: Ilusion
Model:
Ã…rgang: 2010

Re: Flere nye tømmepladser i Danmark

Indlæg af 0987-Schmidt »

Hej Jytte ved tankstation tro jeg er alletides ide, og hvis Oasen er sige god for tømmeplads er det rigtig fint. Lakolk tro jeg ikke er så godt for der altid fyldt med biler,nu skal de vidst også snart til at bygge hotel på lakolk, På lakolk strand holder der toiletvogne om der kan laves noget der med tømning af toiletkasse mod betaling så der kan holdes rent, ved jeg ikke, men måske en mulighed, de andre toiletter skal der jo også betales når man bruger dem. for . Hilsen Allan
2 x

Online
Brugeravatar
0006-jytte-lejf
Indlæg: 8307
Tilmeldt: tirs 27. okt 2015 15:58
Fulde navn: Lejf Jensen og Jytte Jakobsen
By: Værløse
Telefon 1: 20673067
Telefon 2: 41425367
Bilmærke: Fiat Ducato 2,3 JTD
Camper mærke: Bürstner
Model: Marano 640
Ã…rgang: 2007

Re: Flere nye tømmepladser i Danmark

Indlæg af 0006-jytte-lejf »

Mest til 0987 Allan, der efterlyser tømmepladser på Rømø i tråden om "Omtale af AC i aviser" - men også til andre, der kender Rømø godt:

Jeg har som nævnt talt med de nye ejere på Oasen, og de er positive overfor at etablere faciliteter, der bliver tilgængelige mod en fornuftig betaling.

Vi taler med kommunen om faciliteter ved tankstationen lige efter dæmningen.

Men hvor ellers vil det være godt at have AC-faciliteter på Rømø? Det vil være fint, hvis der i forvejen er et offentligt toilet eller anden bebyggelse i nærheden, for så er der jo vand og kloak.

mvh
Jytte
2 x

Online
Brugeravatar
0006-jytte-lejf
Indlæg: 8307
Tilmeldt: tirs 27. okt 2015 15:58
Fulde navn: Lejf Jensen og Jytte Jakobsen
By: Værløse
Telefon 1: 20673067
Telefon 2: 41425367
Bilmærke: Fiat Ducato 2,3 JTD
Camper mærke: Bürstner
Model: Marano 640
Ã…rgang: 2007

Re: Flere nye tømmepladser i Danmark

Indlæg af 0006-jytte-lejf »

Hej Line

Det var super godt, at du fik presset Allan Svendsen til at lægge artiklen op :-).

Jeg har uden held ledt efter oplægget til Tønder Kommunes tilskud til faciliteter i 2013 i mine gemmer. Men jeg husker, at der allerede den gang var tale om, at tankstationen lige efter dæmningen skulle have haft tømningsfaciliteter. Det talte vi også om ved mødet i Tønder. Men jeg husker ikke, hvorfor tankejeren den gang trak sig. Det var fordi bl.a. han trak sig, at der blev penge til faciliteterne i Løgum Kloster og ved Tønderhallen.

Som jeg læser det af Jydske Vestkysten og hører det i min øresnegl, kommer vi nu videre med offentligt tilgængelige faciliteter.

Gode faciliteter overalt i landet er afgørende for vores frihed til selv at vælge opholdssted.

mvh
Jytte
2 x

0986-Ribe
Indlæg: 10
Tilmeldt: fre 19. aug 2022 02:00
Fulde navn: Line Madsen og Tommi Laugesen
By: Ribe
Telefon 1:
Telefon 2:
Bilmærke: Fiat Ducato 150hk
Camper mærke: Adria
Model: Twin Suprême 640 Slb
Ã…rgang: 0

Re: Flere nye tømmepladser i Danmark

Indlæg af 0986-Ribe »

Vedr. Jyttes tidligere opslag om tømmemuligheder på Rømø, så var det en hårdt presset AS der efter at være blevet spurgt 5 gange af mig om betingelserne, endelig lagde denne artikel op som jytte nu henviser til. De forpligtede sig kun til det i 5 år, og de 5 år er gået. Bare skørt at AS ikke har gjort mere opmærksom på muligheden. Og de nye ejere på Oasen kan vi jo ikke klandre for den manglende oplysning.

"På Facebook fandt jeg en avisomtale fra 2015, som jeg har ledt efter i nogen tid. Det var lagt op af campingpladsejeren og medlem af kommunalbestyrelsen i Tønder, Allan Svendsen. Sjovt nok dokumenterede det, at både Rømø Familiecamping og Oasen har fået kommunalt tilskud til deres tømmeanlæg, og skal stille dem til rådighed mod en fornuftig betaling. Meeeen............ indtil kommunen har taget fat i Rømø Familiecamping om betingelserne for dette tilskud og brugen af deres anlæg, ville jeg nu nøjes med at bruge de andre muligheder ;-). Ellers får man CP-ejeren på nakken med stride anklager!!"

2015-09-08 ugeavisen.dk_RØMØ_ Nye tømningsfaciliteter til AC.pdf
2 x

Brugeravatar
0020-gertolesen
Indlæg: 715
Tilmeldt: tors 29. okt 2015 06:14
Fulde navn: Lene Stensgaard og Gert Olesen
By: Sæby
Telefon 1: 20271914
Telefon 2: 31511914
Bilmærke: Fiat Ducato 250 Van 3300 kg
Camper mærke: Eura Mobil
Model: Quixta 580 FB
Ã…rgang: 2009

Re: Flere nye tømmepladser i Danmark

Indlæg af 0020-gertolesen »

Der er også Rønnerhavnen, nord for Frederikshavn.
Pris 50,- for fuld servicering af ac. Billet trækkes i automaten.
(oplysningerne er via telefonisk kontakt med havnemesteren).

Mch Gert.
4 x

Brugeravatar
0377-hald
Indlæg: 1406
Tilmeldt: man 9. apr 2018 10:36
Fulde navn: Søren og Ulla Hald
By: Kongerslev
Telefon 1: 23215678
Telefon 2: 23215678
Bilmærke: Ford 2.0 170 hk aut
Camper mærke: Chausson
Model: Titanium 640
Ã…rgang: 2020

Re: Flere nye tømmepladser i Danmark

Indlæg af 0377-hald »

Husk også at mange havne tilbyder tømningsfaciliteter, enten gratis eller mod betaling.

Eksemplet er fra Rødvig Havn:

https://www.roedvighavn.dk/priser/
IMG_1209.jpeg
4 x
Med venlig hilsen
0377 - Søren Hald

Billede

Online
Brugeravatar
0006-jytte-lejf
Indlæg: 8307
Tilmeldt: tirs 27. okt 2015 15:58
Fulde navn: Lejf Jensen og Jytte Jakobsen
By: Værløse
Telefon 1: 20673067
Telefon 2: 41425367
Bilmærke: Fiat Ducato 2,3 JTD
Camper mærke: Bürstner
Model: Marano 640
Ã…rgang: 2007

Flere nye tømmepladser i Danmark

Indlæg af 0006-jytte-lejf »

Muligheden for at kunne tømme toilet og gråvand og få/købe drikkevand er et vigtigt grundlag for vores frihed i AC.

Vi arbejder løbende med at opdatere vores kort over tømmepladser, der er frit tilgængeligt fra hjemmesiden - når man leder lidt.

Det ligger her: https://www.dfac.dk/dfac-camper-service/

Ved mange lejligheder får vi skabt flere og nye muligheder for tømning og vand med/uden betaling, og 0019-Gunnar Sangill lægger dem tålmodigt ind på kortet. Lige nu er der flere campingpladser, der kan se deres fordel i, at kunne tilbyde os tømning + vand mod betaling fra 30-60 kr. Men der er også campingpladsejere, hos hvem vi får en træls behandling.

Marsk Camp i Skærbæk, som vi har hjulpet en del og har gode kontakter med, indførte et servicekort for 1 år siden. Med dette kan vi bruge alle faciliter mod en rimelig betaling, uden at skulle bo på pladsen. Jeg har netop talt med Oasens nye ejere (Rømø), og de arbejder hen mod en løsning, hvor vi via mobiltelefonen kan betale for brug af faciliteter. Det bliver dog nok først næste år. Skulle vi være i bekneb på Rømø, kan vi dog godt tømme hos dem. Tal med folkene i receptionen først.

På Facebook fandt jeg en avisomtale fra 2015, som jeg har ledt efter i nogen tid. Det var lagt op af campingpladsejeren og medlem af kommunalbestyrelsen i Tønder, Allan Svendsen. Sjovt nok dokumenterede det, at både Rømø Familiecamping og Oasen har fået kommunalt tilskud til deres tømmeanlæg, og skal stille dem til rådighed mod en fornuftig betaling. Meeeen............ indtil kommunen har taget fat i Rømø Familiecamping om betingelserne for dette tilskud og brugen af deres anlæg, ville jeg nu nøjes med at bruge de andre muligheder ;-). Ellers får man CP-ejeren på nakken med stride anklager!!
Desuden holder vi Vejdirektoratet skarpt i ørerne, for at huske dem på at planlægge for anlæg af faciliteter på nye motorvejsstrækninger og hovedveje.

Det lysner :-)

Der er stadig store områder på kortet, ikke mindst i Nordsjælland, hvor der mangler muligheder for at vi kan tømme potten, og vi når ikke at tjekke alle stederne hvert år. Falder du over en nedlagt/ændret facilitet eller finder du et nyt sted, så fortæl det her i tråden - eller send oplysninger om adresse/koordinater og betingelser til gs@dfac.dk.

Venlig hilsen
Jytte
1 x

Besvar

Tilbage til "Tømmepladser"