Find en bruger

Her kan du finde hjælp til diverse funktioner i FritForum - alt fra "Hvordan kommer jeg ind til FritForum?" til hjælp til søgefunktioner og meget andet.
Besvar
admin
Administrator
Indlæg: 236
Tilmeldt: man 19. okt 2015 13:01
Fulde navn:
By:
Telefon 1:
Telefon 2:
Bilmærke:
Camper mærke:
Model:
Ã…rgang: 0

Find en bruger

Indlæg af admin »

Vi er efterhånden en del medlemmer i foreningen, og vi kan nok ikke lige huske alle oplysninger om alle medlemmer. At søge manuelt igennem medlemslisten for at finde en bestemt bruger er også besværligt, og det bliver ikke nemmere jo flere vi bliver. Og hvad gør man så?

Det er ganske enkelt.
Du starter med at trykke på "Tilmeldte brugere" i menuen i topbilledet.
Tilmeldte brugere.png
Du får nu en liste op med tilmeldte brugere i FritForum. Den svarer jo til vores medlemsliste i DFAC. Nu har du flere muligheder. Du kan selvfølgelig søge igennem listen manuelt, og det er nemmest hvis den er sorteret på en eller anden måde. Det er nemt. Du klikker blot på ordet "Brugernavn" i tittellinien, og det hele bliver sorteret i nummerorden efter brugernavnet. Klikker du igen sorteres det i omvendt rækkefølge. På samme måde kan du sortere efter antal indlæg i FritForum og dato for tilmelding til FritForum.
Sorter.png
Men du har også en anden, og nok nemmere måde at finde en bruger på. Øverst i bruger listen kan du klikke på "Find en tilmeldt bruger".
Find bruger.png
I det skærmbillede der nu kommer op, har du flere mulige søgekriterier du kan bruge. Den første er at man kan søge på brugernavn. Her skriver man medlemmets brugernavn - hvis man kan huske det. Kan man kun huske noget af brugernavnet kan man bruge et såkaldt "wildcard" som i dette tilfælde er en "*". Den kan man skrive foran eller bagved den del af brugernavnet man kan huske. Vil man finde mig, 0037-pelp, og kun kan huske at mit brugernavn indeholder "pelp", så skriver man "*pelp" eller "*pelp*" og trykker på "Søg"
Brugernavn.png
Du kan også søge på en gruppe hvis du f.eks. ønsker at finde ud af hvem der er medlem af en bestemt gruppe i foreningen. Her trykker du på pilen ud for "Gruppe" og i dropdown menuen der dukker op vælger du den gruppe du søger. Derefter trykker du på "Søg".
Gruppe 1.png
Gruppe 2.png
Endnu en søgemulighed er dato for tilmelding til FritForum. Her kan du vælge at finde dem der er tilmeldt før eller efter en bestemt dato.
Tilmeldt.png
Og endelig kan du søge på det antal indlæg et medlem har bidraget med i FritForum. Du kan vælge at søge på medlemmer der har haft mindre end det tal du skriver, flere end eller præcis det tal du skriver i feltet. Husk altid at trykke på "Søg".
Indlæg.png
Når du har trykket på "Søg" kommer de medlemmer der svarer til søgekriteriet op under søgefeltet. Her kan du trykke på det pågældende medlems brugernavn.
Vælg bruger.png
Når du gør det dukker brugerens profil op med de informationer vedkommende har bestemt andre medlemmer må se.
Profil.png
0 x

Besvar

Tilbage til "HowTo - Hvordan gør jeg?"