VINTERTUR TIL DET NORDLIGE SVERIGE

Besvar
0013-michaelmarianne
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons 28. okt 2015 17:07
Fulde navn: Michael og Marianne Brostrøm
By: --
Telefon 1: --
Telefon 2: --
Bilmærke: --
Camper mærke: --
Model: --
Ã…rgang: 0

Re: VINTERTUR TIL DET NORDLIGE SVERIGE

Indlæg af 0013-michaelmarianne »

Hej Marianne og jeg (Michale) var der for 7 år siden at se og være på dette marked , samt at se turen derop og retur er en af de helt store oplevelser for os . Dem der ikke har været der er gået glip af en fantastisk oplevelse
Med venlig hilsen Michael Brostrøm
0 x

Brugeravatar
0033-ufbc
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors 29. okt 2015 13:55
Fulde navn: Bjarne Christensen
By: Give
Telefon 1: 30646259
Telefon 2:
Bilmærke: Fiat Ducato 2,3 130 hk.
Camper mærke: Hymer
Model: B578
Ã…rgang: 2012

VINTERTUR TIL DET NORDLIGE SVERIGE

Indlæg af 0033-ufbc »

Så blev det igen tid til en dejlig vintertur til det nordlige Sverige, nærmere bestemt til Jokkmokk og det berømte samemarked, som i år blev afholdt for 411 gang, jeg har været der før og det er en oplevelse hver gang. Derudover gik turen i år også til Ishotellet i Jukkasjärvi, en lille by som ligger lidt øst for Kiruna og som efterhånden er blevet meget kendt for netop Ishotellet. Hotellet er bygget op af is og sne, når foråret så kommer og det hele smelter, løber "hotellet" tilbage til søen hvor materialerne er kommet fra, næste år bygger man så et nyt!!!
I år skulle man langt mod nord for at få ordentligt vintervejr, faktisk et godt stykke nord for Østersund, men nord for polarcirklen havde vi flot vintervejr med ned til minus 27 grader og meget klart vejr som gav mulighed for at opleve nordlysets dansen på nattehimlen, det er en stor oplevelse hver gang og noget som mange gerne rejser langt efter.
Turen forløb uden problemer, har man gode vinterdæk på bilen og tilpasser kørslen til forholdene, kan man sagtens tage på en vintertur, jeg har altid haft snekæder med når jeg har været på vintertur, men endnu aldrig haft brug for dem. Vejene bliver ikke saltet og gruset, men de er meget gode til at rydde deres veje, så fremkommeligheden er ganske god, selvom det jo naturligvis er meget glat.
Et par enkelte billeder fra turen, med camper hilsen Bjarne!!
Vedhæftede filer
"Renrajden" optog med samer i folkedragt og med rener og slæder
"Renrajden" optog med samer i folkedragt og med rener og slæder
Nordlys over Jokkmokk 2. februar 2016
Nordlys over Jokkmokk 2. februar 2016
Polarcirklen syd for Jokkmokk
Polarcirklen syd for Jokkmokk
Udsmykning af et værelse på Ishotellet, lavet af is som alt andet
Udsmykning af et værelse på Ishotellet, lavet af is som alt andet
E10/vej 45 syd for Kiruna
E10/vej 45 syd for Kiruna
0 x

Besvar

Tilbage til "Sverige"