Lav en Avatar

Her kan du finde hjælp til diverse funktioner i FritForum - alt fra "Hvordan kommer jeg ind til FritForum?" til hjælp til søgefunktioner og meget andet.
Besvar
admin
Administrator
Indlæg: 236
Tilmeldt: man 19. okt 2015 13:01
Fulde navn:
By:
Telefon 1:
Telefon 2:
Bilmærke:
Camper mærke:
Model:
Ã…rgang: 0

Lav en Avatar

Indlæg af admin »

Hvad er en Avatar?
Det er det lille billede i din profil der gør at folk hurtigt kan se det er dig der har skrevet et indlæg. Det kaldes også - på mere mundret dansk - et profilbillede. Det kan være hvad som helst du ønsker - et billede af dig selv, din hund, din bil, din kat, din svigermor eller bare en flot solnedgang. Du bestemmer. Billedet må højest være 150 x 150 pixel og må ikke fylde mere end 100 kb. Du kan se hvordan du formindsker størrelsen på et billede her: https://www.dfac.dk/fritforum/viewtopic ... 176&t=125

Og så til sagen. Hvordan opretter jeg en Avatar? Det er ganske enkelt.

Først logger du ind på FritForum.
Så går du op i dit brugernavn og trykker på det.
Brugernavn.png
Så vælger du "Brugerkontrolpanel" i det lille "dropdown menu".
Brugerkontrolpanel.png
Nu skal du vælge fanen "Profilindstillinger" og menupunktet "Avatar"
Profil_avatar.png
Næste skridt er at finde din Avatar/profilbillede på din PC. Du trykker på "Gennemse" og navigerer så frem til billedfilen. Husk det skal være tilpasset den rigtige størrelse. Ellers kan du ikke gennemføre projektet.
Gennemse.png
Når du har fundet og markeret filen står filnavnet i det nederste felt i stifinder vinduet og du trykker på "Åbn"
Vælg Avatar.png
Nu står filnavnet i feltet ved siden af "Gennemse", og så skal du bare trykke på "Udfør" og du har en Avatar
Udfør.png
1 x

Besvar

Tilbage til "HowTo - Hvordan gør jeg?"