Velkommen til Spanien ?

Besvar
Brugeravatar
0001-egonn
Indlæg: 2223
Tilmeldt: tirs 27. okt 2015 15:48
Fulde navn: Egon Nowak
By: Haderslev
Telefon 1: 40339379
Telefon 2:
Bilmærke: MB 508 D
Camper mærke: Ubestemmeligt ?
Model: Selvbyg/lokal firma ??
Årgang: 1978

Re: Velkommen til Spanien ?

Indlæg af 0001-egonn »

Ja ja
Det danske sproch æ svært😊
Poul Erik har tolket mit synspunkt korrekt.
Det var konceptet jeg var ude efter, ikke at det skulle være i Pintrip regi.
Mojn😜
5 x
Med venlig hilsen
Veteranen

Brugeravatar
0037-PELP
Administrator
Indlæg: 2731
Tilmeldt: tirs 20. okt 2015 15:48
Fulde navn: Poul Erik Lind Pedersen
By: Kolding
Telefon 1: 40223221
Telefon 2: 24753221
Bilmærke: Kia Niro Plugin Hybrid
Camper mærke: CV Fendt
Model: Bianco Selection 390FH
Årgang: 2021

Re: Velkommen til Spanien ?

Indlæg af 0037-PELP »

Jeg bemærkede, at Egon havde situationstegn om "Pintrip". Jeg er enig med Jenny, at det ikke er en Pintrip opgave, men jeg tror heller ikke det var det Egon mente. Jeg tror han mente "på Pintrip lignende vilkår" - altså gratis (evt. betaling for faciliteter).
5 x
Med venlig hilsen
0037 Poul Erik Pedersen

Billede

Brugeravatar
0099_jenny
Indlæg: 880
Tilmeldt: lør 12. dec 2015 22:41
Fulde navn: Jenny Larsen
By: Høng
Telefon 1: Hemmelig
Telefon 2:
Bilmærke: Fiat Ducato Maxi 2,3 160HK, 9-trins aut.
Camper mærke: Pilote
Model: V600J
Årgang: 2021

Re: Velkommen til Spanien ?

Indlæg af 0099_jenny »

Med al rsepekt for Pintrip og deres brugere, vil jeg minde om, at Pintrip er en privat virksomhed, hvor forretningen/indtjeningen er baseret på Pintrip relationen mellem vært og gæst.

Jeg vil blive grumme ked af det, hvis Pintrip får monopol på autocamperparkering i byerne.
At Pintrip aftaler med private virksomheder, der har rådighed over parkeringsarealer er fint.
Men nej tak til Pintrip på offentlige arealer og parkeringer.
Pintrip er ikke en forudsætning for at handle i byerne.
3 x
Med venlig hilsen
Jenny

www.temafilm.dk

Brugeravatar
0001-egonn
Indlæg: 2223
Tilmeldt: tirs 27. okt 2015 15:48
Fulde navn: Egon Nowak
By: Haderslev
Telefon 1: 40339379
Telefon 2:
Bilmærke: MB 508 D
Camper mærke: Ubestemmeligt ?
Model: Selvbyg/lokal firma ??
Årgang: 1978

Re: Velkommen til Spanien ?

Indlæg af 0001-egonn »

Hej Jørn !
Du skiver om vi kan få spanske tilstande i Danmark !
Ja det tror jeg vi nemt kan få, fordi der bliver flere og flere autocampere over alt i Europa.
Der kommer til at mangle pladser og autocamperne holder over alt, det giver problemer i forhold til øvrige beboer, som ikke lige ser os som en “Skønhedsåbenbaring”
Kommuner og øvrige myndigheder vil på et tidspunkt skabe de nødvendige værktøjer til at styre os med.
Kan vi ikke selv finde ud af, at opføre os ordentligt ved at vise hensyn til andre og naturen, ja så får vi nok snart hjælp fra myndighederne i form af restriktioner!
Kan vi gøre noget ??
Ja!
Men det bliver ikke nemt, men kan vi overbevise vore interessante byer og kommuner til at være “Pintrip værter” og på den måde skabe en positiv oplevelse med camper, ja så kan vi nyde friheden til selv at vælge lidt endnu!
Hvad går Pintrip ordningen ud på? Jo vi får mulighed for en enkelt overnatning gratis! Til gengæld er der store chancer for at man handler i byernes forretninger, en win win situation for alle!
Pintrip pladser er uden faciliteter normalt, men hvad gør det? Vi har alt hvad vi behøver indbygget i vognene nok til 3 dages forbrug!
Lad os nu komme lidt tilbage til pionerånden, hvor vi sagtens kunne klare os med mindre luksus.
Ha en Go dag👍
8 x
Med venlig hilsen
Veteranen

Brugeravatar
0020-gertolesen
Indlæg: 713
Tilmeldt: tors 29. okt 2015 06:14
Fulde navn: Lene Stensgaard og Gert Olesen
By: Sæby
Telefon 1: 20271914
Telefon 2: 31511914
Bilmærke: Fiat Ducato 250 Van 3300 kg
Camper mærke: Eura Mobil
Model: Quixta 580 FB
Årgang: 2009

Re: Velkommen til Spanien ?

Indlæg af 0020-gertolesen »

Der findes en gruppe på Facebook, der hedder “Camping Spanien og Portugal”.
Jeg mener det er Carsten Heinzelmann, der er administrator (han er bosiddende i Spanien), og han skriver en del om begrænsninger og lovkrav i begge lande - også om Valenciaområdet.

Mch Gert.
1 x

0292-skou
Indlæg: 1329
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 19:58
Fulde navn: Anita & Jørn Skou
By: Lemvig
Telefon 1: 23248860
Telefon 2: 23997360
Bilmærke: Citroen
Camper mærke: Pössl
Model: Summit 6,4
Årgang: 2017

Velkommen til Spanien ?

Indlæg af 0292-skou »

Er vi velkommen til den iberiske halvø i fremtiden?
Kan Valencia blive som Portugal ?

Det er spørgsmål, som er set flere steder på det sidste. Det opstod efter forlydende om, at provinsen Valencia ville forbyde overnatning i ac o lign udenfor campingpladser fra maj 2021.
Jeg har søgt rundt, fundet / klippet og her kommer mine kommentarer:

Indledningsvis kan nævnes, at i Spanien har CP har mistet næsten 50 % gæster i 2020 sammenlignet med året før. Dette førte til meget aggressive udsagn mod ac i pressen, radio og TV i 2020. I 2019 stod CP for for ca 6% af turist-overnatningerne i Spanien ( ca 21,7 mill. gæster på CP )
Hele polemikken opstod efter en revision af et dekret i regionen Valencia fra 2018 om ”forbudte overnatninger udenfor CP”, hvor ordet "Autocaravanas" pludselig var tilføjet efter telte. Siden er det kommet frem, at p-pladser og veje hører under centralregeringen i Madrid. Dermed kommer denne ændring ikke til at gælde i hverken Valencia eller i andre af de 17 regioner. Efter sigende er det kun 4 – 5 regioner, hvor der reelt er et problem med mange ac.

Dette var fra Spanien, men kan / vil noget tilsvarende kunne ske i DK og andre lande ? Det er nok en af de store udfordringer, vi som ac-turister skal til at forholde os til – allerede idag !
Så kære medlemmer: kom med indlæg til DFACs ”God skik i AC”, som er under udarbejdelse. Jeg mener vi alle skal hjælpe til og værne op om, at vi fortsat vil have retten til ”Frihed at Vælge”. Men med respekt for andre bl a lokalbefolkningen og ikke at provokere CP ved at parkere ved deres indkørsel. Lad os med dialog og fornuft fortsat have mulighed for at komme rundt og parkere, hvor vi gerne vil.
AC-livet skal gerne og i fremtiden være godt !

Med venlig hilsen
Jørn Skou

Link til tråden om Portugal: https://www.dfac.dk/fritforum/viewtopic ... t=portugal
Link til tråden om God skik i AC: https://dfac.dk/fritforum/viewtopic.php ... kik#p26023
4 x

Besvar

Tilbage til "Spanien"