Bretagne i AC

Besvar
0292-skou
Indlæg: 1342
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 19:58
Fulde navn: Anita & Jørn Skou
By: Lemvig
Telefon 1: 23248860
Telefon 2: 23997360
Bilmærke: Citroen
Camper mærke: Pössl
Model: Summit 6,4
Årgang: 2017

Re: Bretagne i AC

Indlæg af 0292-skou »

Jeg har med god hjælp fra Google fået noget dansk sprog ud af artiklerne fra Damgan.
Jeg ser de samme problematikker i Frankrig som her i DK mod parkering af ac i meget besøgte områder og i svært fremkommelige byer. Jeg håber bestemt ikke, vi også får en sådan dom mod ac her i DK. Som journalisten også skriver, ”ac dømmes på forhånd, bare fordi de er en ac”.

Min far sagde altid: ”i trafikken har du ingen rettighed, kun pligter”.
Jeg synes det dækker rigtig godt også for os og vores besøg / ophold overalt med vores ac.
Vi bør nok huske herpå, og huske pligten til at overholde reglerne. I en lidt andet sammenhæng i Fædselsloven, står, at ”man ikke må være til væsentlig gene”. Kan vi ikke bruge den også, når vi parkere et velbesøgt sted med udsigt e lign.? Efter min mening skal vi passe så meget på ikke at støde, hvis vi kan undgå det. Jeg er hunderæd for, hvad fremtiden kan bringe af reguleringer mod vores ”frihed til at vælge”. I mine øjne vil det ikke koste meget af os, men måske hjælpe os i samlivet med resten af befolkningen. Os betyder ALLE i ac. "God skik" bliver et godt værktøj at leve efter.

MEN pligterne gælder selvfølgelig også myndighederne. Ved skilte og regler har de pligt til at overholde lovene. Og det skal vi i DFAC også i fremtiden være med til at gøre dem opmærksomme på gennem dialog.

Undskyld mine personlige meninger og løftet pegefinger.
Kom gerne med jeres meninger også. Jeg ser det som et vigtigt emne.
Skal måske flyttes over i en anden tråd en gang.
2021.02 Damgan dommen_kommentarDK.pdf
(43.92 KiB) Downloadet 194 gange
3 x
Med camper-hilsen
Anita & Jørn Skou
& vagthunden Zeus

0292-skou
Indlæg: 1342
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 19:58
Fulde navn: Anita & Jørn Skou
By: Lemvig
Telefon 1: 23248860
Telefon 2: 23997360
Bilmærke: Citroen
Camper mærke: Pössl
Model: Summit 6,4
Årgang: 2017

Bretagne i AC

Indlæg af 0292-skou »

ØV ØV, jeg faldt over dette på et fransk medie.
Jeg kender ikke området, men kom gerne med jeres info her i tråden.
Jeg har ikke haft tid at gå ned i dommen, men det lyder lidt skræmmende. De samme udfordringer nogle steder i F, som vi også møder mere i DK.

Det mest skræmmende er begrundelsen på forbuddet.

Jeg lægger baggrunden og dommen ind her.
Kommer tilbage, når jeg evt har fundet mere.

Oplægget : https://www.lemondeducampingcar.fr/actu ... tes/190969

Dommen: https://www.lemondeducampingcar.fr/prat ... ars/191000
3 x
Med camper-hilsen
Anita & Jørn Skou
& vagthunden Zeus

Besvar

Tilbage til "Frankrig"